söndag 24 maj 2009

Pimpat planteringsbord

Har trots en en väldigt ont hals och snorig näsa lyckats pyssla lite idag. Fixade iordning planteringsbordet jag fick till morsdag förra året. Det hade blivit lite fult efter att ha stått ute oskyddat hela vintern. Nu fick jag till en yta som är lite enklare att bara torka av. En del av den vaxduk som ska bli diskbänk i tjejernas lekstuga.
Köpte dessutom två fina "förvaringskorgar" på Karlsson!

Förutom att fixa till detta planteringsbord har vi varit på Zetas för första gågen. Vilken underbar trädgårdshandel! Goda mackor var det oxå. Där inhandlade vi allåkerbär och blåbär att sätta i pallkrakar bakom lekstugan. Åkerbär har jag inte ätit sedan jag var liten och var med farmor och farfar i Böle utanför Piteå. Jag kan nog inte hoppas på att det smakar lika bra, men kanske lite lika iaf!

Jag har lagt till en liten nyhet på bloggen, *pekar åt höger*, kanske lite för att jag är nyfiken men också för att jag få mycket positiv feedback om min blogg personligen, men inte några kommentarer. Så för ett tag kommer jag att ha denna lista för att se om någon besöker bloggen över huvud taget!

1 kommentar:

Lena sa...

Vad fint det blev!
Saknar er redan massor...,kram systeryster